Tegument este "romanul unui scenariu", după cum ne anunță coperta, dar și un incitant OZN literar. Lui Radu Dinulescu îi cunosc de peste patru decenii parcursul de om de teatru, acum îl descopăr în "rolul" de scriitor explorând cu savoare o zona aflată la frontierele dintre mai multe genuri literare și vizuale. Demersul sau insolit îi va răsplăți pe toți cei care vor întră în jocul lui narativ plin de suspans și de surprize... - Matei Vișniec, scriitor
Pornind de la o parafrazare bukovskiana, aceea că: "Un intelectual spune un lucru simplu într-un cuvânt complicat, iar un artist spune un lucru complicat într-un fel simplu", iată-ne puși în față unui fapt real din viață miraculoasă a acestui desăvârșit artist-intelectual - Radu Dinulescu, care prin acest român-scenariu face o incursiune extrem de interesantă și incitantă în două lumi ce pot comunica armonios literatură și filmul, oferindu-ne un mesaj artistic profund. - [din prefață - Claudia Motea, actrița/scriitoare]
Eram obosit. Am început să citesc și, pe măsură ce avansăm, m-am simțit prins în capcană. Din miez de noapte și până dimineață am trăit aventură numită Tegument. A meritat! - Constantin Cotimanis, actor teatru și film
"Tu ți-ai face o parte din piept transparență... să vezi inima cum bate?" M-a tulburat profund această întrebare din carte. Și am stat ore îndelungi să mă gândesc la această perspectiva, dacă mai dorim să păstrăm misterul divin sau vrem să luăm locul lui Dumnezeu. Mistic, artă, știință. Radu Dinulescu reușește cu măiestrie să le îmbine. Și să coloreze imaginea în albastrul de Voroneț. Pigment sfințit. - Mirela Vasadi, Blasius, jurnalist Tv
Dacă cineva mi-ar fi spus acum câțiva ani că Radu va scrie un român, aș fi spus: "Mda. Doar atât?" Când mi-a povestit la telefon că va combină scenariul cu romanul, mi-am spus în sinea mea: "Normal! Doar e Radu și nimic din ce face nu este previzibil sau obișnuit". Mereu a inventat, mereu a îndrăznit. Și acum o face. Sub tegument (am scris corect cu litera mică) este o parte din ceea ce trebuie să descoperi în urmă lecturii despre el și lume. - Luminița Gabriela Iordănescu, regizor TV
Pornind de la o parafrazare bukovskiana, aceea că: "Un intelectual spune un lucru simplu într-un cuvânt complicat, iar un artist spune un lucru complicat într-un fel simplu", iată-ne puși în față unui fapt real din viață miraculoasă a acestui desăvârșit artist-intelectual - Radu Dinulescu, care prin acest român-scenariu face o incursiune extrem de interesantă și incitantă în două lumi ce pot comunica armonios literatură și filmul, oferindu-ne un mesaj artistic profund. - [din prefață - Claudia Motea, actrița/scriitoare]
Eram obosit. Am început să citesc și, pe măsură ce avansăm, m-am simțit prins în capcană. Din miez de noapte și până dimineață am trăit aventură numită Tegument. A meritat! - Constantin Cotimanis, actor teatru și film
"Tu ți-ai face o parte din piept transparență... să vezi inima cum bate?" M-a tulburat profund această întrebare din carte. Și am stat ore îndelungi să mă gândesc la această perspectiva, dacă mai dorim să păstrăm misterul divin sau vrem să luăm locul lui Dumnezeu. Mistic, artă, știință. Radu Dinulescu reușește cu măiestrie să le îmbine. Și să coloreze imaginea în albastrul de Voroneț. Pigment sfințit. - Mirela Vasadi, Blasius, jurnalist Tv
Dacă cineva mi-ar fi spus acum câțiva ani că Radu va scrie un român, aș fi spus: "Mda. Doar atât?" Când mi-a povestit la telefon că va combină scenariul cu romanul, mi-am spus în sinea mea: "Normal! Doar e Radu și nimic din ce face nu este previzibil sau obișnuit". Mereu a inventat, mereu a îndrăznit. Și acum o face. Sub tegument (am scris corect cu litera mică) este o parte din ceea ce trebuie să descoperi în urmă lecturii despre el și lume. - Luminița Gabriela Iordănescu, regizor TV
Am petrecut câteva ore bune acolo, printre cuvinte, transportată total, de parcă tocmai vizionam un film bun! Ei bine, în Tegument, Radu Dinulescu și-a dezvăluit tot sufletul. Radu, mai scrie-ne! – Teodora Popa, actrița
Tegument este o frescă fractala a lumii noastre contemporane care apelează la soluții grotești pentru a deșiră corsetul, devenit prea strâmt, al imaginației și realității umane. Am văzut în Tegument, cu ochii minții, o fuziune perfectă, fină, între experiențe reale, dorințe născute din gânduri și vise și respectul subliminal al Dumnezeirii. Pentru mine, iubitoare de simboluri, lectură a fost un deliciu intelectual! – Tania Pecheanu-Baltă – inginer comunicații
Un melanj între prozator și dramaturg. O reverie în realitate cu ghidaj gratuit. Lia Faur – scriitoare
Am primit spre lectură un român captivant și provocator. Un text viu, de la primul până la ultimul cuvânt al cărții, pulsând de viață și de îndrăzneala. Împletirea dintre trăirile autorului și ale personajelor poartă, în esență să, o lume interioară bogată, în confruntarea a trei aspecte esențiale ale vieții fiecăruia dintre noi: trecutul, prezentul și viitorul. Toate sunt la fel de importante în construcția oricărei etape temporale ori istorice, sunt elementele prin care ne analizăm, ne formăm, ne proiectăm pe noi, viețile și dorințele noastre. Așa cum fiecare dintre noi avem o parte de viață cunoscută, altă ascunsă, una obscură și una necunoscută chiar și nouă înșine, tot așa și autorul își construiește povestea de viață (a unei perioade), pe alocuri misterioasă, purtând în pântecele ei un scenariu de film. Și deși, cadru cu cadru, rând cu rând, povestea se “transparentizeaza”, misterul se dezleagă, cu toate acestea, rămâne de analizat opacitatea minții umane și dorința acesteia de a fi mai presus de firea omenească, de a deveni sau a lua locul Demiurgului. Până unde este dispus să meargă omul, prin faptele sale, pentru a se simți că un dumnezeu? Ce este dispus să facă pentru a avea putere și bani? Când ajunge să se simtă fragil și ce anume îl face vulnerabil? Își poate acceptă limitele? Sau nebunia și dorința de putere și bani iau locul echilibrului și nu mai contează nimic, totul se subjuga forței stăpânite de om sau celei care stăpânește omul? Un român proiecție a vieții omului, ce-și poate depăși condiția doar conștientizând că sunt limite peste care nu poți trece fără a suportă consecințele îndrăznelii. O poveste ce va naște curiozitatea de a o parcurge cu nesaț până la final, întrebându-te: și dincolo de scenariu, care este adevărul? – Adriana Ene, jurnalist TV Trinitas, coordonator proiecte, manager Asociația Gradusart
Tegument este o frescă fractala a lumii noastre contemporane care apelează la soluții grotești pentru a deșiră corsetul, devenit prea strâmt, al imaginației și realității umane. Am văzut în Tegument, cu ochii minții, o fuziune perfectă, fină, între experiențe reale, dorințe născute din gânduri și vise și respectul subliminal al Dumnezeirii. Pentru mine, iubitoare de simboluri, lectură a fost un deliciu intelectual! – Tania Pecheanu-Baltă – inginer comunicații
Un melanj între prozator și dramaturg. O reverie în realitate cu ghidaj gratuit. Lia Faur – scriitoare
Am primit spre lectură un român captivant și provocator. Un text viu, de la primul până la ultimul cuvânt al cărții, pulsând de viață și de îndrăzneala. Împletirea dintre trăirile autorului și ale personajelor poartă, în esență să, o lume interioară bogată, în confruntarea a trei aspecte esențiale ale vieții fiecăruia dintre noi: trecutul, prezentul și viitorul. Toate sunt la fel de importante în construcția oricărei etape temporale ori istorice, sunt elementele prin care ne analizăm, ne formăm, ne proiectăm pe noi, viețile și dorințele noastre. Așa cum fiecare dintre noi avem o parte de viață cunoscută, altă ascunsă, una obscură și una necunoscută chiar și nouă înșine, tot așa și autorul își construiește povestea de viață (a unei perioade), pe alocuri misterioasă, purtând în pântecele ei un scenariu de film. Și deși, cadru cu cadru, rând cu rând, povestea se “transparentizeaza”, misterul se dezleagă, cu toate acestea, rămâne de analizat opacitatea minții umane și dorința acesteia de a fi mai presus de firea omenească, de a deveni sau a lua locul Demiurgului. Până unde este dispus să meargă omul, prin faptele sale, pentru a se simți că un dumnezeu? Ce este dispus să facă pentru a avea putere și bani? Când ajunge să se simtă fragil și ce anume îl face vulnerabil? Își poate acceptă limitele? Sau nebunia și dorința de putere și bani iau locul echilibrului și nu mai contează nimic, totul se subjuga forței stăpânite de om sau celei care stăpânește omul? Un român proiecție a vieții omului, ce-și poate depăși condiția doar conștientizând că sunt limite peste care nu poți trece fără a suportă consecințele îndrăznelii. O poveste ce va naște curiozitatea de a o parcurge cu nesaț până la final, întrebându-te: și dincolo de scenariu, care este adevărul? – Adriana Ene, jurnalist TV Trinitas, coordonator proiecte, manager Asociația Gradusart
Nr. pagini: 282
An apariție: 2022
Ediție: Necartonată
Cod: LIB978-606-029-539-6
An apariție: 2022
Ediție: Necartonată
Cod: LIB978-606-029-539-6
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
Cărți scrise de aceiași autori: