Spectacolul continuă. De această
dată, registrul gravității se întrepătrunde, firesc, fără forțări
stilistice, cu cel al unei fine atitudini
ironice ce trimite mai degrabă către
ludic, deși, tonul rămâne, în general,
aspru-revoltat, neliniștitor, provocator, de atenționare, dovedind și de
această dată că ne aflăm în fața unui
bun cunoscător al limitelor condiției
umane și că, în acest univers răscolitor,
indiferența este cea care ucide, argumentele având tăria morală a celui care
se poziționează în postura de apărător
al adevărului.
Depărtarea devine apropiere și invers, limbajul simplu, direct, nervos, dens, nu de puține ori, vehement, captează, iar cavalcada „râsul-plânsul” face din acest roman-mărturisire o bijuterie a memorialisticii de atitudine, acolo unde autorul se identifică până la contopirea cu propria operă.
Surprinzător, fermecător, colorat, tăios, nemilos pe alocuri, dar pe deplin uman, îl regăsim și îl recunoaștem în universul acestui volum captivant pe Mircea M. Ionescu, răzvrătitul moderat și idealistul revoltat, îl regăsim pe cel care, precum în întreaga sa operă, îmblânzind spațiul ideatic și imaginativ, ne îndeamnă să medităm și să revenim la sintagma „stilul este chiar omul”.
Măștile lui MMI sunt lăsate să cadă pe rând, descoperind imaginile-imaginate de un scriitor care își asumă povestea, iluminând lumea de pe postura Omului, această „ființă miraculos nestatornică și diversă” (Montaigne).
Se vorbește în această carte despre un Trecut care dictează Viitorul, despre un Viitor care este obligat să-și reconsidere trecutul, fără a lăsa deoparte dialogul despre Vidul prezentului.
Gheorghe Geo Popa
Depărtarea devine apropiere și invers, limbajul simplu, direct, nervos, dens, nu de puține ori, vehement, captează, iar cavalcada „râsul-plânsul” face din acest roman-mărturisire o bijuterie a memorialisticii de atitudine, acolo unde autorul se identifică până la contopirea cu propria operă.
Surprinzător, fermecător, colorat, tăios, nemilos pe alocuri, dar pe deplin uman, îl regăsim și îl recunoaștem în universul acestui volum captivant pe Mircea M. Ionescu, răzvrătitul moderat și idealistul revoltat, îl regăsim pe cel care, precum în întreaga sa operă, îmblânzind spațiul ideatic și imaginativ, ne îndeamnă să medităm și să revenim la sintagma „stilul este chiar omul”.
Măștile lui MMI sunt lăsate să cadă pe rând, descoperind imaginile-imaginate de un scriitor care își asumă povestea, iluminând lumea de pe postura Omului, această „ființă miraculos nestatornică și diversă” (Montaigne).
Se vorbește în această carte despre un Trecut care dictează Viitorul, despre un Viitor care este obligat să-și reconsidere trecutul, fără a lăsa deoparte dialogul despre Vidul prezentului.
Gheorghe Geo Popa
Nr. pagini: 306
An apariție: 2020
Format: 210 x 130 mm
Ediție: Necartonată
Cod: LIB978-606-029-369-9
An apariție: 2020
Format: 210 x 130 mm
Ediție: Necartonată
Cod: LIB978-606-029-369-9
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
Cărți scrise de aceiași autori: